ראשי

— השכרתם את הנכס והדיירים מסרבים לעזוב?

השכרתם את הנכס והדיירים מסרבים לעזוב?
נכתב ע"י: עו"ד אסף אמון

תובענה לפינוי מושכר

עבור בעלי נכסים אחד החששות הכי גדולים של בעלי נכסים, זה הצורך להתמודד עם דיירים המפרים את החוזה לא משלמים את דמי השכירות ואף מסרבים לפנות את הנכס. והנזק מצטבר מרגע לרגע.

בעלי נכסים אשר השקיעו מבעוד מועד בעריכת חוזה שכירות מסודר עם בטחונות שניתן להיפרע מהם, יפגעו במידה קטנה יותר מאלו ש”חסכו” והורידו מהאינטרנט חוזה שכירות שלא נותן מענה למצבים שכיחים אלו המובאים לפתחו של בית המשפט מידי יום ביומו.

ההשלכות במקרים אלו יכולות להיות הרסניות. בעל הנכס נאלץ להשקיע משאבים כלכליים לא מבוטלים וזאת מבלי להתייחס כלל לעובדה כי בתקופה זו אינו מקבל את דמי השכירות.

הפגיעה חמורה שבעתיים כאשר בעלי הנכסים ייעדו את דמי השכירות לצורך כיסוי המשכנתה, מוצאים עצמם בפני שוקת שבורה, ללא כל סעד בתקופה שיכולה להימשך מספר חודשים לכל הפחות, ויכולים למצוא את עצמם בקשיים כלכליים ללא יכולת לשלם את התחייבויותיהם.

משרד עו"ד אמון, עוסק בליווי בעלי נכסים החל משלב עריכת החוזה, מקיים פגישות מקדימות טרם חתימת החוזה עם הדיירים ונותני הביטחונות במטרה למזער את הסיכון הגלום בעת השכרת הנכס. בעת התמודדות עם דיירים סרבנים, משרד עו”ד אמון מלווה את בעל הנכס החל משלב הגשת התביעה ועד לפינוי הדיירים באופן סופי ומוחלט.

במרוץ הזמן, נוחנו לגלות כי ישנם דיירים “בעלי ניסיון” היודעים כיצד לשטות במערכת אכיפת החוק, ובדרך לא דרך יכולים לעכב את פינוי המושכר לתקופה נוספת שיכולה להימשך מספר חודשים נוספים, ויש לקחת רכיב זה בחשבון בעת קביעת הבטחונות.

לא פעם נשאלת השאלה, האם בעל נכס יכול לתבוע את הדייר בתביעה אזרחית, כדי להיפרע בגין כל הנזקים שנגרמו על ידי הדייר. ובכן, ניהול תובענה אזרחית מצריכה השקעת משאבים נוספים מצד בעל הנכס ובמידה והדייר אינו בעל אמצעים, לא יוכל להיפרע בעל הנכס גם אם במידה ויקבל פס”ד לטובתו. בל נטעה, אין הכוונה להותיר את המצב על כנו, ולאפשר לדיירים לעשות ככול העולה על רוחם, אך לא פחות חשוב להבין את ההשלכות של השכרת נכס וניהול תובענה משפטית לצידה.

לכן, אל תתנו לזמן לחלוף ולנזק הכספי לגדול. פנו עוד היום לייעוץ ע”מ לבחון את הצעדים שניתן לעשות כדי לטפל בבעיה שנוצרה מוקדם ככול שניתן.

למידע נוסף, הנכם מוזמנים לפנות לעורך דין אזרחי, לצורך קבלת ייעוץ וליווי מקצועי.

מאמרים נוספים

מקרקעין
—  
סכסוכי שכנים
פירוק שיתוף במקרקעין
מקרקעין
—  
פירוק שיתוף במקרקעין על ידי כונס נכסים

חיפוש

הישארו בקשר

מלא את הטופס ובחר את העדפות המנוי לקבלת תקשורת אלקטרונית מהשדות שאתה מעוניין בהם.

על ידי מתן הסכמתך, אתה מאשר משרד עוה"ד אמון ושות' ישלח אליך תקשורת אלקטרונית (עלוני מידע, עלונים, חדשות, אירועים וכו '). המידע האישי שלך ישמש בכדי לספק לך מידע בהתאם להעדפות שציינת לעיל ובהתאם לחוקי הפרטיות הרלוונטיים. אתה יכול לשנות את המנוי שלך להתקשורת שלנו או לבטל את הרישום בכל עת על ידי שליחת דוא"ל לכתובת info@amon-law.co.il או על ידי לחיצה על כפתור ה"ביטול" בתחתית הדוא"ל שלנו.

מעוניינים שניצור איתכם קשר?

מעוניינים ליצור שיתוף פעולה​

עו"ד ושותפים עסקיים​

עו"ד ושותפים עסקיים​
יצירת קשר

איך אנחנו יכולים לעזור לך?

משרדים
לא נמצא מידע
דילוג לתוכן