ראשי

— המלצות לפני רכישת רכב

המלצות לפני רכישת רכב
נכתב ע"י: עו"ד אסף אמון

המשפחה גדלה? קיבלתם סכום של כסף לא צפוי ובא לכם להתחדש ברכב מתקדם שאינו חדש? אז לפני שאתם סוגרים עסקה, תוודאו היטב כי קראתם את הדברים הבאים.

ניגשתם לסוחר רכב או מודעה תמימה ביד 2 המשכה את עיניכם ומצאתם את הרכב שעונה בדיוק על הציפיות שלכם. תנאי ההעסקה היו טובים והצלחתם לרכוש את הרכב מתחת לשוויו במחירון. העסקה כל כך משתלמת, עד כדי כך שאפילו החלטתם לוותר על בדיקת הרכב כי יש לכם חבר מכונאי שאמר לכם שהאוטו פשוט חדש!!!

וכמו שקורה לרבים וטובים, גיליתם כי הרכב עבר תאונה קשה ואפילו הוגדר כ"אובדן להלכה". לאלו מכם שאינם מכירים את המונח אובדן להלכה, מדובר על רכב שניזוק בצורה קשה, אך לא הוגדר כאובדן מוחלט (בשרגון העממי מוכר כ "טוטל לוס").

אז מה עושים?

ובכן, נראה לכאורה כי נפלתם לעוקץ מתוחכם, וקרוב לוודאי כי מוכר הרכב מודע לכך כי הפיל אתכם בפח וכל מה שעליכם לעשות, זה לנסות למזער את הנזקים. אז כיצד עושים זאת?

בדיקה משפטית

ובכן יש להבחין בין עסקה שנעשתה עם מוכר רכב תמים לבין עוסק במכירת רכב, שעליו חלים תנאי החוק למכירת רכב משומש (זכאות למידע וגילוי נאות), תשס"ח-2008. במאמר זה אנו נדון ברכישה מסוחר.

רכישה מסוחר

בשלב הראשון, אנו בודקים את כלל המסמכים אשר היו חלק בלתי נפרד מן העסקה, בין אם זה הסכם בין הצדדים, ייפוי כוח, תעודות הזהות של המוכר ואפילו טופס הבדיקה של הרכב.
בשלב השני, נקיים בדיקה האם המוכר ענה על התנאים הקבועים בחוק, כלשונם. כידוע על המוכר ליתן לקונה מסמך המפרט בצורה נרחבת פרטים מהותיים אודות הרכב, כדי למנוע מצב בו מתרחשת הונאה והטעייה במכירה.

בשלב השלישי, נבחן את העובדות וננסה להתחקות אחר עברו של הרכב, לרבות עברו של המוכר כדי לנסות ולגלות האם מדובר על התנהגות שיטתית. לרוב, סוחרים שפעלו בחוסר תום לב יירשמו לחובתם הליכים משפטיים שהתנהלו בעברם- מה שיכול לסייע בעת הוכחת התביעה.

המלצות

בטרם רכישת הרכב, יש לבקש מאת המוכר תעודת זהות ובמידה וניתן תעודה נוספת כדי לאמת את פרטיו. אל תהססו לצלם את התעודות ופעולה זו מתבקשת ואף הכרחית.
שימו לב, אין לחתום על מסמכים מבלי שקראתם אותם בצורה יסודית ובמידה והמסמך תואם את מצבו של הרכב, יש לשמור העתק הכולל את חתימתם של המוכר והקונה.
נסו להתחקות אחר היסטורית הטיפולים של הרכב, לרבות בעלים נוספים במידה ויש כאלה.
צרו קשר עם הבעלים הרשומים במשרד הרישוי- שיחה כזו יכולה להפיג חששות או לגלות מידע שטרם היכרתם.
יש לוודא כי הרכב נקי משיעבוד או עיקול.
יש לוודא כי מספר השילדה תואם את את הכתב ברישיון הרכב.
משרד עו"ד אמון, מלווה רוכשים ומוכרים המבקשים לקיים עסקאות למכירה ורכישת רכב ומסייע לצדדים לצלוח את העסקה על ידי עריכה הסכם מפורט בין הצדדים, עובר להעברת הבעלות על הרכב.

יש לשים לב, כי המלצות אלו אינן מהוות את כלל הדברים שיש לבדוק בעת רכישת רכב ונועדו לצמצם את הסיכון לרכישת רכב פגום. לנוחיותכם מצ"ב נוסח החוק הרלוונטי.

מאמרים נוספים

דיני חוזיםמשפט אזרחי - מסחרי
—  
מתנה
חוק המתנה
משפט אזרחי - מסחרי
—  
Chess
הודעות ספאם ממועדון לקוחות

חיפוש

הישארו בקשר

מלא את הטופס ובחר את העדפות המנוי לקבלת תקשורת אלקטרונית מהשדות שאתה מעוניין בהם.

על ידי מתן הסכמתך, אתה מאשר משרד עוה"ד אמון ושות' ישלח אליך תקשורת אלקטרונית (עלוני מידע, עלונים, חדשות, אירועים וכו '). המידע האישי שלך ישמש בכדי לספק לך מידע בהתאם להעדפות שציינת לעיל ובהתאם לחוקי הפרטיות הרלוונטיים. אתה יכול לשנות את המנוי שלך להתקשורת שלנו או לבטל את הרישום בכל עת על ידי שליחת דוא"ל לכתובת info@amon-law.co.il או על ידי לחיצה על כפתור ה"ביטול" בתחתית הדוא"ל שלנו.

מעוניינים שניצור איתכם קשר?

מעוניינים ליצור שיתוף פעולה​

עו"ד ושותפים עסקיים​

עו"ד ושותפים עסקיים​
יצירת קשר

איך אנחנו יכולים לעזור לך?

משרדים
לא נמצא מידע
דילוג לתוכן