ראשי

— הטרדה מינית במקום העבודה

דיני עבודה
הטרדה מינית במקום העבודה

הטרדה מינית במקום העבודה, נעשית בדרך כלל על ידי הצעת הצעות חוזרות בעלות אופי מיני כלפי עובד אחד, בין אם ההצעות מופנות כלפי גבר ו/או אישה. בדרך זו, האדם המוטרד מינית, חש השפלה ולעיתים מצופה ממנו להענות לדרישות עובד, ממונה על מנת למנוע פגיעה בקבלת זכויותיו.

החוק למניעת הטרדה מינית מבחין בין הצעות בלתי הולמות המגיעות מצד ממונה לבין הצעות המגיעות בין עובדים. לא שיש לקל בכך ראש, אך הצעות בעלות אופי מיני מצד ממונה במסגרת יחסי עבודה תוך ניצול מרות, ייחשבו הטרדה מינית, ואין צורך מצד המוטרד לסרב בצורה מפורשות להצעות אלו.

החוק מטיל אחריות על מעסיקים לטפל במקרים של הטרדה מינית במקום העבודה, בין אם זה באמצעות מניעה על ידי הסברה, ובין אם זה באמצעות טיפול לאחר קבלת תלונה ו/או דיווח שהתקבל מצד עובד או מי מטעמו. לכן על כל מעסיק שכמות העובדים עולה על 25 אנשים, עליו למנות אחראי מטעמו שתפקידו יהיה לקבל את אותן תלונות ולטפל בהן ללא דיחוי.

בנוסף לפעולות ההסברה, אנו ממליצים לצרף תקנון מניעת הטרדה מינית להסכם ההעסקה ואף לתלות העתק ממנו בלוח המודעות של העובדים.

החוק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה קובע כי מעסיקים שינהג אחרת מן הקבוע בחוק חושף עצמו לתביעה אזרחית מאת העובד המוטרד ולקנס בהתאם לחוק העונשין.

מצ"ב לנוחיותכם מאמר בנושא הטרדה מינית במקום העבודה, מניעתה ואופן בירור תלונות על הטרדה מינית במקום העבודה.

דיני עבודה
—  
הטרדה מינית במקום עבודה
הטרדה מינית

התמחויות נוספות

משפט מנהלי

זכויות עובדים

איחור במסירת דירה – פיצויים לפי חוק המכר

פירוק חברה

הליכים בפני משרד העבודה

קצבת נכות

הפרת חוק הגנת הפרטיות

הגבלת עיסוק

בתים משותפים

חיפוש

הישארו בקשר

מלא את הטופס ובחר את העדפות המנוי לקבלת תקשורת אלקטרונית מהשדות שאתה מעוניין בהם.

על ידי מתן הסכמתך, אתה מאשר משרד עוה"ד אמון ושות' ישלח אליך תקשורת אלקטרונית (עלוני מידע, עלונים, חדשות, אירועים וכו '). המידע האישי שלך ישמש בכדי לספק לך מידע בהתאם להעדפות שציינת לעיל ובהתאם לחוקי הפרטיות הרלוונטיים. אתה יכול לשנות את המנוי שלך להתקשורת שלנו או לבטל את הרישום בכל עת על ידי שליחת דוא"ל לכתובת info@amon-law.co.il או על ידי לחיצה על כפתור ה"ביטול" בתחתית הדוא"ל שלנו.

מעוניינים שניצור איתכם קשר?

מעוניינים ליצור שיתוף פעולה​

עו"ד ושותפים עסקיים​

עו"ד ושותפים עסקיים​
יצירת קשר

איך אנחנו יכולים לעזור לך?

משרדים
לא נמצא מידע
דילוג לתוכן