חוק הטכנאים נועד להגביל את זמן ההמתנה ולהגדיר את סכום הפיצוי לצרכנים מבלי שיצטרכו להוכיח נזק מוחשי.
לשון החוק קובעת כי זמן ההמתנה לטכנאי או לכל נציג מטעם בית העסק בביתו של הצרכן לא יעלה על שעתיים, אך אין זה אומר שתהיו זכאים לקבלת פיצוי באופן אוטומטי מרגע שהטכנאי/נציג איחר וכדי להמחיש את גובה הפיצוי והזמן ממנו תקבלו פיצוי, יש להיעזר בדוגמא הבאה:
דוגמא: זמן הביקור תואם לטווח השעות 10-12, והפיצוי לצרכן בשווי 300 ש"ח יהיה רק בחלוף שעתיים נוספות של המתנה. במידה הצרכן נאלץ להמתין ארבע שעות מעבר לטווח השעות שנקבע, יהיה הצרכן זכאי לפיצוי בסך 600 ₪.
שעות/סכום | 10:00 | 11:00 | 12:00 | 13:00 | 14:01 | 15:00 | 15:01 |
300 ש"ח | 600 ש"ח |
כדי למנוע אי הבנות חשוב לתעד את מועד הגעת הטכנאי/ נציג כדי למנוע אי הבנות.